reklama

Festival za všetky peniaze

Práve dnes o takomto čase by tisíce fanúšikov (medzi nimi i ja) skákalo na fajnovú pesničku niektorej z kapiel, ktoré boli účastníkom Prague City Festivalu 2012. Festival, ktorého 1. ročník, konajúci sa minulý rok, sprevádzali pozitívne ohlasy ako zo strany organizátorov, tak aj fanúšikov. Tento rok to mala byť ešte väčšia lahôdka - festival mali poctiť svojou návštevou kapely ako Blink 182, Simple Plan, All-American Rejects, Lostprophets, New Order a mnohé ďalšie, ktoré by potešili ucho nejedného hudobného fajnšmekera.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Na tento festival som sa chystal ísť hlavne kvôli mojej obľúbenej kapele - pop punkovému velikánovi Blink 182. Kapela mala prísť už minulý rok, ale kvôli nahrávaniu nového albumu musela odložiť celé európske turné a preložiť ho na tento rok. Aj preto bola chuť vidieť ich naživo ešte väčším lákadlom. Lístky som kupoval ešte vo februári a od toho dňa som počítal dni, keď sa v kalendári objaví 29. jún 2012. Organizátori postupne pridávali ďalšie renomované kapely, čím sa u mňa zvyšoval adrenalín a vždy, keď som pozrel na plagát festivalu, po celom tele mi behali zimomriavky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A v tom, keď to asi nikto z fanúšikov nečakal, sa objavil skrat nevídaných rozmerov. Organizátori zrušili dva týždne pred začiatkom celý festival z "nečakaného výpadku dôvodne očakávaných financíí." Myslel som, že je to zlý sen, ale opak bol pravdou. Zostal som prekvapený a zarazený. Ani vo sne by mi nenapadlo, že sa také niečo stane. A nielen mne. Toto bola dokonalá podpásovka, ktorá sa nevidí ani v ringu. Promotér festivalu, ktorého budeme nazývať "pán B." a jeho spoločnosť oznámili tú najkrutejšiu správu, ktorá prekvapila aj samotné kapely. Že nečakaný výpadok financíí. 14 dní pred začiatkom. V čase, keď sa majú dolaďovať posledné organizačné detaily festivalu. A vôbec nič takémuto priebehu nenasvedčovalo. Lístky sa predávali, kapely pribúdali, zľavy prichádzali a stúpalo nadšenie fanúšikov. Pána B. každý velebil, lebo mal pripravený užasný dvojdňový hudobný program, ktorí by mohli závidieť ostatné európske festivaly. Dokonca aj austrálski fanúšikovia boli prichystaní prísť do centra Čiech. Mali kúpené letenky, zarezervované hotely, čo ich vyšlo nemalé peniaze a teraz zažili doslova šok, z ktorého sa bude ťažko spamätávať. I ja som to ťažko rozdýchaval a nechápal som týmto udalostiam. Na pána B. sa vtom momente vznieslo až tsunami kritiky a nadávok, lebo takto divoko prekvapiť niekoho nedokáže ani kinder vajce. Tak festival, ktorý sa tak dlho pripravuje, láka kapely a fanúšikov, zrazu nemá dostatočné financie. Síce sa nevyznám do vecí organizovania takýchto podujatí, ale predpokladám, že otázka financíí má byť vyriešená už dopredu, aby organizátori mohli všetko ostatné v pokoji vybaviť. Pán B. sa asi spoliehal na dotácie zhora a tak ďalej veselo rozširoval program.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nato prišla ďalšia rana. Klasicky sa po predčasnom zrušení takýchto akcií vracajú peniaze za lístky. Pán B. nás fanúšikov nechal príliš dlho čakať a nakoniec prišiel s vyhlásením, že jeho spoločnosť je platobne neschopná, t. j. zbankrotovala. Vrátenie vstupného sa nám tak na míle vzďaľuje. Ja som si kúpil lístky taktiež za vyššiu sumu cez Ticketportal, od ktorého by sa očakávalo, že peniaze vráti. Bohužiaľ, peniaze boli hneď poslané na účet pána B. aj s dotáciou od Ticketportalu. A ten je len sprostredkovateľom, čiže peniaze nevracia. A tak si pán B. teraz mydlí ruky a teší sa, ako mu to všetko vyšlo. Plán bol dokonalý - spraviť akciu, pozvať uznávané kapely, predávať lístky ako o dušu a tesne pred konaním akcie vyhlásiť nečakaný bankrot. Aj takto sa dá zarobiť. A to sú v pláne ešte dve zvyšné akcie. Keď pôjde všetko tak, ako má, asi to bude mať rovnaký priebeh ako toto. Osobný zisk je proste dôležitejší, než prospech spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže zase na to doplatili tí nevinní. Tí, ktorí si chceli užiť pohodovú hudbu a zabaviť sa. Nič viac. Takto zostali nadmieru sklamaní a to sa nedá vynahradiť žiadnymi peniazmi. Plynie z toho ponaučenie, že sa treba pred kúpením si lístku na akciu takéhoto rázu aj poistiť, či je promotér dôveryhodný a nezradí svojich fanúšikov. Aspoň, že aj pán B. na to tiež doplatil a takto sa meno dobre rozbehnutého festivalu nadobro poškodilo a stratilo verných fanúšikov (aj mňa). S vrátením peňazí to vyzerá bledo, keďže bude prebiehať insolvečné riadenie. Budeme však bojovať a riadiť sa starým známym: "Nádej umiera posledná."

Gorazd Rosa

Gorazd Rosa

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník športu a dobrej hudby, ktorý píše o všetkom možnom aj nemožnom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu